Kuchyně pro panenky
Vyrobíme si vlastnoručně kuchyňku pro panenky.
Před nedávnem jsme s Barborkou vyráběly jídlo pro medvídky a panenky, které rády vyrážejí na piknik. Když jsme se snažily nově vzniklé potraviny někam uklidit, zjistily jsme, že medvídkům a panenkám chybí lednice, kuchyňská linka i spotřebiče. Rozhodly jsme se, že to napravíme a vytvoříme do domečku vhodnou kuchyňskou linku aj.
Co budeme potřebovat
- nůžky
- barevný balicí papír
- letáky se spotřebním zbožím
- krabičky od čaje, od krému apod.
- čtvrtka
- lepicí páska
- lepidlo
- nálepky
Pracovní postup
1.
Nejprve se pustíme do výroby lednice. Seženeme si malou úzkou krabičku, kterou nahoře i dole zalepíme a vystřihneme dvířka. Lednici oblepíme barevným či bílým papírem, na vnější stranu dvířek nalepíme obrázek ledničky z nějakého reklamního prospektu nebo letáku s elektrospotřebiči. Na vnitřní stranu opět nalepíme obrázek tentokrát vnitřního obsahu ledničky (také z letáku). Dovnitř ledničky přilepíme 3–4 poličky (obdélníky z papíru) pomocí izolepy.
2.
Obrázky kuchyňských spotřebičů (toustovač, rychlovarná konvice, mikrovlnka ad.) vystřihneme z letáku, obkreslíme je na čtvrtku, obrys vystřihneme a obrázky podlepíme tou čtvrtkou. Počítáme s proužkem papíru navíc, ten ohneme a později nalepíme na kuchyňskou linku tak, aby spotřebiče stály rovně.
3.
Teď si vytvoříme kuchyňskou linku z krabičky od čaje. Krabičku ze všech stran zalepíme, vystřihneme si pouze dolní dvířka, která se budou otevírat a zavírat k sobě, a necháme vedle nich místo na troubu. Krabičku polepíme barevným papírem, abychom překryli původní design krabičky. Papír nalepíme i dovnitř linky. Po zaschnutí přilepíme obrázek varné desky, plynového sporáku, pak obrázek trouby. Dítě může kuchyňskou linku ozdobit různými nálepkami apod. Poté přilepíme k lince stěnu z tvrdšího papíru (čtvrtky) a dolepíme připravené kuchyňské spotřebiče.
O seriálu Tvoření s Barborkou
S malou Barborkou jsme rády kreativní. Rády spolu tvoříme a necháváme se unášet fantazií. Mám radost z toho, že společně strávený čas využíváme smysluplně, a že navíc nenásilnou a zábavnou formou svému dítěti pomáhám s rozvojem psychomotoriky, jemné motoriky a kreativity. Při „tvoření“ učím své dítě, že je potřeba být trpělivý a že je krásné těšit se na výsledek. Krom toho všeho se u tvoření pěkně vyřádíme.