Lukáš Jůza: Pohádky kejklíře Kiliána (recenze knížky)

Lukáš Jůza: Pohádky kejklíře Kiliána
Pohádky kejklíře Kiliána
Autor: Lukáš Jůza
Rok vydání: 2012
Vhodné pro: Předškoláky, Školáky

Konečně je tu kniha pohádek pro kluky! 112stránková kniha pohádek, která zaujme více kluky než holky, se jmenuje Pohádky kejklíře Kiliána. Napsal ji Lukáš Jůza, ilustrovala ji Petra Jůzová a vydalo nakladatelství Daranus v roce 2012.

Lukáš Jůza: Pohádky kejklíře Kiliána
Lukáš Jůza: Pohádky kejklíře Kiliána

Pohádky kejklíře Kiliána jsou určeny jak starším dětem, tak malým posluchačům, ale i předčítajícím rodičům. Pohádky jsou obohaceny o dobové a historické reálie – např. hlavní postava je kejklíř, který míří na jarmark do české vesnice, kde se setkává s řemenářem, nožířem, babkou paličkářkou, provazníkem, drátenicí, příštipkářem apod. Příběh začíná tím, že kejklíř jede na jarmark s tím, že si vydělá nějaký ten peníz (pobaví diváky), ale celý jarmark proprší, a tak je nucen pobyt přečkat v hostinci U Palcátu. Aby si vydělal na nocleh a stravu, baví ostatní a hostinského svými příběhy a pohádkami, které si vymyslel (ale které se možná doopravdy staly, kdoví?).

Příběhy (O rytířích kulatého stolu a ukradeném slunci, O perle z koruny liščího krále, O nenasytném draku Scramasaxovi a Jiříkovi, který měl rád bonbony, O princi Sebastianovi a zakleté nevěstě) jsou prokládány do současnosti kejklíře (Co dělá kejklíř, když jako na potvoru prší dál, Co by kejklíř dělal, kdyby nepršelo, Co kejklíř dělá, když neprší a on nikam nespěchá, Co dělá kejklíř na odchodu). Ta se odehrává kdysi dávno za doby vlády Františka Josefa. V pohádkách nechybí udatní rekové, mluvící zvířata, nenažraný drak či odporná a krutá čarodějnice, kterou porazí ušlechtilý princ.

Přínos knížky vidím v tom, že ačkoli to jsou stále pohádky a vymyšlené příběhy, mohou se dětští čtenáři leccos dozvědět z naší historie.

Prodává .

Originální průvodní text české distribuce

Pohádky kejklíře Kiliána. Bylo to někdy před sto čtyřiceti lety. V každém případě hodně dávno. V časech, kdy tady vládne císař pán František Josef, sídlící ve Vídni. Do české vesnice dorazí na jarmark kejklíř jménem Kilián a věří, že všechny okouzlí svými kousky... Ale nedaří se mu. Ve vsi a široko daleko v okolí prší a prší. Jarmark se provizorně stěhuje do hospody U Palcátu, kde zůstane i Kilián. A místo svých kejklířských zázraků zaujme všechny svými pohádkami...

Herec a spisovatel Lukáš Jůza vypráví příběhy kejklíře Kiliána s autorskou jistotu a švihem, který ocení jak děti, tak dospělí, kteří svým malým pořád ještě předčítají. Na stránkách knížky ožijí dávní rytíři i mluvící zvířata, rozežraný drak anebo krutá, odporná čarodějnice, se kterou s udatností kralevicům vlastní zápolí ušlechtilý princ. Kejklířův příběh je stylový pro časy předminulého století a pohádky zaujmou svou klasikou, k níž autor umí přidat i humor pro dospělé. Pohádku doprovodila ilustracemi autorova manželka Petra Jůzová, dívčím jménem Vykoukalová, zkušená scénografka a kreslířka, která má s knižními ilustracemi čtrnáctiletou zkušenost. (váz., 116 str., 19x22 cm)

Kategorie: